RESI E RIMBORSI PER ITALIA

  1. I RESI PER L’ITALIA SONO GRATUITI

Per noi è importante garantirti la miglior esperienza possibile, dal primo momento in cui visiti il nostro sito e per tutti i tuoi acquisti. Se il tuo acquisto non ti soddisfa puoi restituire uno o più articoli entro 14 giorni dalla data in cui ti è stato consegnato l’ordine. L’articolo deve essere nelle stesse condizioni in cui lo hai ricevuto, con tutti i cartellini integri ancora attaccati e nell’imballaggio originale I prodotti che appartengono allo stesso ordine devono essere restituiti insieme, in un’unica confezione. Ricorda che Shaft Jeans (Manifatture Twins srl) offre un solo reso gratuito, se per qualsiasi motivo vuoi rendere dei prodotti appartenenti allo stesso ordine in due momenti diversi, i costi della seconda spedizione saranno interamente a tuo carico e dovrai pagare in anticipo eventuali spese di spedizione. I resi devono sempre essere spediti dallo stesso paese in cui è stato ricevuto l’ordine, per evitare spese di trasporto extra a tuo carico. Prima di effettuare un reso, ti invitiamo a leggere attentamente tutte la procedura del reso

 2.PROCEDURA DI RESO

2.1 Per esercitare il diritto al reso, il Cliente è tenuto a comunicare espressamente a Manifatture Twins srl la propria decisione di recedere dal contratto via e-mail all’indirizzo info@manifatturetwins.com. Manifatture Twins srl invierà la conferma di ricezione della richiesta di reso all’indirizzo e-mail del Cliente.

2.2 Al fine di rispettare il termine per la restituzione, è sufficiente che il Cliente invii la comunicazione relativa all’esercizio del diritto di restituzione prima della scadenza del periodo di restituzione

2.3 Per qualsiasi aspetto dell’assistenza post vendita, il cliente può contattare l’assistenza clienti via e-mail all’indirizzo info@manifatturetwins.com. In alternativa, il Cliente può contattare Manifatture Twins srl per telefono +390558969023.

2.4 Manifatture Twins invierà via e-mail al Cliente un link di GLS (corriere) per il reso e il Cliente dovrà seguire le istruzioni. In caso di dubbi sull’imballaggio o sull’indirizzo di consegna, contattare l’assistenza clienti via e-mail all’indirizzo info@manifatturetwins.com.

2.5 I Prodotti devono essere restituiti nella loro confezione originale, che deve essere completa in tutte le sue parti, compreso l’imballaggio e la documentazione di accompagnamento.

2.6 previa verifica dell’integrità del prodotto, il costo dell’articolo / i sarà rimborsato interamente compreso di costi di spedizione.

3.RIMBORSI ITALIA

3.1 I rimborsi verranno elaborati utilizzando gli stessi mezzi di pagamento utilizzati dal Cliente per la transazione originale, salvo ove diversamente concordato con Manifatture Twins srl. Tuttavia, il Cliente non dovrà sostenere alcun costo quale conseguenza di tale rimborso.

3.2 Laddove il destinatario dei Prodotti come indicato nel modulo d’ordine e la persona che ha pagato gli importi dovuti per l’acquisto dei Prodotti non siano gli stessi, in cui sia esercitato il diritto di reso, Manifatture Twins srl rimborserà la persona che ha effettuato il pagamento.

3.3 I prodotti devono essere restituiti tramite lo spedizioniere al seguente indirizzo:

Manifatture Twins srl Via Gattinella 35 – Loc. Capalle, 50013 Campi Bisenzio, Firenze, Italia (Italia)

3.4 I rimborsi verranno elaborati senza indebito ritardo e in ogni caso entro 14 giorni dal giorno in cui il Cliente ha comunicato il reso dal contratto. Questo termine verrà rispettato se i Prodotti verranno rispediti prima della scadenza del periodo di 14 giorni.

3.5 In particolare, prima di restituire i Prodotti, il Cliente è tenuto a verificare che i Prodotti in relazione ai quali è stato esercitato il Diritto di recesso siano in un normale stato di conservazione, ancora nella loro confezione originale e integri (compresi imballo e documentazione di accompagnamento).

3.6 In conformità con la legge in vigore, il Cliente sarà responsabile per qualsiasi valore ridotto dei Prodotti . Laddove i Prodotti vengano restituiti non in ottime condizioni o siano danneggiati, siano stati utilizzati, siano usurati o altrimenti alterati o manipolati oltre la misura strettamente necessaria, Manifatture Twins srl avrà il diritto di trattenere, dall’importo totale da rimborsare, un importo pari al costo di ricondizionamento dei Prodotti soggetto a un importo massimo pari al loro valore complessivo.

4. RIMBORSI

4.1 RIMBORSI CARTA DI CREDITO

In caso di reso, non appena avremo ricevuto i prodotti e verificato che siano state rispettate tutte le condizioni, ti invieremo un’email di conferma dell’accettazione.
Il rimborso verrà effettuato entro 24 ore sulla stessa carta di credito utilizzata per pagare l’ordine, applicando la stessa valuta.
I tempi per visualizzare il rimborso dipendono dall’istituto che ha emesso la tua carta e dalle procedure bancarie locali.

4.2 RIMBORSI PAYPAL

In caso di reso, non appena avremo ricevuto i prodotti e verificato che siano state rispettate tutte le condizioni, ti invieremo un’email di conferma dell’accettazione.
Il rimborso verrà effettuato entro 24 ore sullo stesso account PayPal utilizzato per pagare l’ordine e con la stessa valuta. L’importo rimborsato sarà visibile in PayPal entro 24 ore.


 

REST OF THE WORLD RETURNS

  1. RIGHT OF RETURNS

The Client is entitled to withdraw from the contract concluded with Manifatture Twins srl without giving any reason within 14 days from the date on which the Client, or a third party appointed by the Client, takes physical possession of the Products ordered. Where a contract relates to a number of products ordered by the Client in one single order and delivered separately, the Return period will expire 14 days from the day on which the Client, or a third party other than the carrier (courier) and appointed by the Client, takes physical possession of the last of the products.

2. HOW TO RETURN

2.1 In order to exercise the right of Return, the Client must expressly notify Manifatture Twins srl of its decision to withdraw from the contract by e-mail at info@manifatturetwins.com. Manifatture Twins srl will send confirmation of receipt of the request of Return to the Client’s e-mail address without delay

2.2 In order to meet the deadline for Return, it is sufficient for the Client to send the communication concerning the exercise of the right of Return before the Return period has expired.

2.3 The Products displayed on the Site are products owned by Manifatture Twins srl or other products legitimately sold by Manifatture Twins srl

2.4 While the characteristics of each Product are set out on the Site in each ‘product specification’, the colors of the Products may not be a perfect match with the actual colors as a result of the effects of the internet browser and monitor used by the Client.

2.5 For any aspect of post-sales assistance, the Client should contact Customer Care by e-mail at info@manifatturetwins.com. Alternatively, the Client can contact Manifatture Twins srl by phone +390558969023.

2.6 The Client must follow the instructions provided by Customer Care and, in the event of any doubt regarding the packaging or delivery address, should contact Customer Care by e-mail at info@manifatturetwins.com.

2.7 The Products must be returned in their original wrapping, which must be complete in all of its parts, including packaging and accompanying documentation.

2.8 Manifatture Twins srl reserves the right to refuse returns that are unauthorized and/or not sent in accordance with the return policy detailed online and in the Return instructions email. In these cases the merchandise shall be returned to the Client at the original shipping address.

3.REFOUND -REST OF THE WORLD

3.1 Reimbursements will be processed using the same means of payment used by the Client for the original transaction, save where agreed otherwise with Manifatture Twins srl. The Client will not, however, incur any costs as a result of the said reimbursement.

3.2 Where the recipient of the Products as stated in the order form and the person who paid the amounts due for the purchase of the Products are not the same, where the right of Return is exercised, Manifatture Twins srl shall reimburse the person who made payment.

3.3 Products are to be returned via a freight forwarder to the following address:Manifatture Twins srl Via Gattinella 35 – Loc. Capalle, 50013 Campi Bisenzio, Firenze, Italia (Italy)

3.4 without any undue delay and in any event within 14 days of the day on which the Client communicated the Return from the contract. This deadline will be met if the Products are sent back before the 14-day period expires. The direct costs of returning the Products will be borne by the Client. See the chart below and take into consideration “ total amount to pay”:  

 

3.5  particular, before returning the Products, the Client is required to check that the Products in relation to which the Return right has been exercised are in a normal state of preservation, still in their original wrapping and intact (including packaging and accompanying documentation).

3.6 In accordance with the law in force, the Client shall be liable for any diminished value of the Products as a result of handling other than what is necessary to establish the nature and characteristics of the Products. Where Products are returned other than in excellent condition or are damaged, have been used, are worn or otherwise altered or handled beyond the extent strictly necessary in to established their nature and characteristics, Manifatture Twins srl will be entitled to withhold, from the total amount to be reimbursed, an amount equal to the cost of reconditioning the Products subject to a maximum amount that is equal to their overall value.

4. REFUNDS

4.1 REFUNDS CREDIT CARD

In the case of a return, as soon as we have received the products and verified that all the conditions have been respected, we will send you the confirmation of acceptance. The refund will be received within 24 hours on the same credit card paid to pay the hiring, applying the same currency. The timing for reporting the refund depends on the institution that issued your card and the local banking procedures.

4.2 REFUNDS PAYPAL REFUNDS

In the case of a return, as soon as we have received the products and verified that all the conditions have been respected, we will send you the confirmation of acceptance. The refund will be made within 24 hours on the same account used to pay the order and in the same currency. 


3.DEFECTIVE

Where the Client considers that the Products purchased are defective, they can be returned as follows: Manifatture Twins srl , Via Gattinella 35 – Loc. Capalle, 50013 Campi Bisenzio, Firenze, Italia.

 

3.1 The Client must follow the instructions provided by Customer Care and, in the event of any doubt regarding the packaging or delivery address, should contact Customer Care by e-mail at info@manifatturetwins.com.

3.2 The Products must be returned in their original wrapping, which must be complete in all of its parts, including packaging and accompanying documentation.

3.3 Manifatture Twins srl will examine the Product carefully and confirm that the returned Product has been accepted as ‘defective’.

3.4 Where defective Products are accepted, Manifatture Twins srl will fully reimburse the Client, including the direct costs of returning the Products borne by the same, without prejudice to the rules concerning the statutory guarantee, if applicable. Reimbursements will be processed using the same means of payment used by the Client for the purchase of the Products.

3.5 The Security Tag must still be intact and attached to returned items. Item(s) must not have been worn, washed or altered in any way, and must not show any signs of use. Items must be returned with all original tags, packaging and other accessories received with the order.

3.6 In the case of defective or incorrect merchandise, clients must follow the instructions above. Manifatture Twins srl reserves the right to request photographic support regarding defective or incorrect merchandise before authorizing a return for full reimbursement of shipping and import duties. All authorized returns must originate from the same country of the original shipment.

3.7 Manifatture Twins srl reserves the right to refuse returns that are unauthorized and/or not sent in accordance with the return policy detailed online and in the Return instructions email. In these cases the merchandise shall be returned to the Client at the original shipping address.